Materialer
- Blue-Bots
- Måtter
- Forhindringer
- Malertape
- Terninger

Formål
At udvikle samarbejde og programmering på en legende måde.
Aktiviteter
Slalomløb
Lav en slalombane med forhindringerne. Eleverne skal programmere Blue-Botten til at køre hurtigst muligt igennem banen.
Kapløb
Lav en lang bane på gulvet med flere spor med f.eks. malertape. Eleverne deles op i hold, der hver får en bane og en Blue-Bot.
Hvert hold skiftes til at slå med terningen og programmere deres Blue-Bots til at køre det antal klik, terningen viser.
På holdene skiftes eleverne til henholdsvis at slå og programmere.
Hvem når først målet?
Linedance
Eleverne programmerer flere robotter på en række til at bevæge sig synkront, eventuelt til et stykke musik. Prøv at slukke lyset og se robotterne danse lysende i mørke!
Opfind selv
Lad eleverne opfinde egne lege og konkurrencer med Blue-Bots.